Vi vet att din livssituation och ditt behov av personlig assistans i Lerum är unikt. Men en sak som vi ofta får höra är att man vill tänka så lite som möjligt på sin personliga assistans. Att den bara ska fungera så att man kan fokusera på de saker som betyder mest i livet. För några är det jobbet, för andra familjen, ett brinnande fotbollsintresse eller att kunna träffa vännerna lite oftare. Särnmarks personliga assistans är utformad för att du ska kunna vara dig själv i så stor utsträckning som möjligt. Tack vare vår långa erfarenhet (vi är Sveriges första assistansbolag) får vi pusslet kring det personliga assistansen att funka.
Vill du byta assistansbolag i Lerum eller överväger du att ansöka om personlig assistans i Lerum? I så fall kan våra specialiserade jurister hjälpa dig kostnadsfritt.
Hör gärna av dig så att vi får lära känna dig bättre och berätta lite mer om Särnmark!
Du kan vara lugn, även om vi inte har kontor just där du bor så finns våra personliga assistenter utspridda över hela Sverige. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Exempel på orter där vi inte har kontor men kan hjälpa till med personliga assistenter: Personlig assistans Borås, personlig assistans Eskilstuna, personlig assistans Göteborg, personlig assistans Haninge, personlig assistans Helsingborg, personlig assistans Järfälla, personlig assistans Jönköping, personlig assistans Kristianstad, personlig assistans Landskrona, Lerum, Lund, Mjölby, Motala, Norrköping, Örebro, Södertälje, Solna, Sundbyberg, Trelleborg, Trollhättan, Vadstena, Västerås och i Ängelholm.
Här besvarar vi dina eventuella frågor
Ja, många personliga assistenter arbetar deltid. Assistentyrket kan vara flexibelt och går ofta att kombinera med exempelvis studier eller arbete hos flera kunder.
Absolut. Som anhörig till en person som får personlig assistans via Särnmark brukar det gå att få kontakt med andra anhöriga i samma situation som du. Varje år har vi exempelvis sommar- och julfester då många kunder väljer att bjuda med sina anhöriga. Våra föreläsningar och temadagar är också bra tillfällen att träffas. Fråga din kundansvarig för mer information eller håll utkik på sidan där vi publicerar våra inplanerade aktiviteter.
Det går inte att svara på hur lång handläggningstid olika myndigheter har, men räkna med att det tar några månader från att ansökan är inskickad till att ett beslut har kommit.