Om du har personlig assistans i Norrköping och väljer Särnmark Assistans som din assistansanordnare är du ingen våghals. Vi är Sveriges första assistansbolag, efter mer än trettio år inom personlig assistans har vi koll på alla lagar och regler inom den personliga assistansen i Sverige. Så att du kan fokusera på de saker du gillar mest, vare sig det är att gå på Parken och heja fram Peking, umgås med familj och vänner, eller något helt annat.
Varje månad får du dessutom tydliga ekonomirapporter som gör det enkelt att se att din assistansersättning går till rätt saker. Trots att vi är noggranna är det inget tråkigt val att välja Särnmark. Du är med på en resa som också handlar om att personer med funktionsnedsättning ska ha samma rättigheter och möjligheter som alla andra i samhället. Det var vad som fick våra grundare, Micke och Cecilia, att vara pionjärer och starta ett assistansbolag redan 1992 — två år innan LSS-reformen trädde i kraft.
Idag har Särnmark verksamhet runt om i Sverige men vi ägs fortfarande av Micke och Cecilia, som båda två har egen erfarenhet av personlig assistans.
Här gärna av dig om du funderar på att byta assistansbolag i Norrköping eller ansöka om personlig assistans i Norrköping. Våra kunniga medarbetare och specialiserade jurister hjälper dig kostnadsfritt.
Du kan vara lugn, även om vi inte har kontor just där du bor så finns våra personliga assistenter utspridda över hela Sverige. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Exempel på orter där vi inte har kontor men kan hjälpa till med personliga assistenter: Personlig assistans Borås, personlig assistans Eskilstuna, personlig assistans Göteborg, personlig assistans Haninge, personlig assistans Helsingborg, personlig assistans Järfälla, personlig assistans Jönköping, personlig assistans Kristianstad, personlig assistans Landskrona, Lerum, Lund, Mjölby, Motala, Norrköping, Örebro, Södertälje, Solna, Sundbyberg, Trelleborg, Trollhättan, Vadstena, Västerås och i Ängelholm.
Här besvarar vi dina eventuella frågor
Hur du ansöker beror lite på om det gäller en ansökan till kommunen eller till Försäkringskassan. Oavsett myndighet kommer du att behöva intyg som styrker dina hjälpbehov. Vi hjälper dig gärna med ansökan.
Det går inte att svara på hur lång handläggningstid olika myndigheter har, men räkna med att det tar några månader från att ansökan är inskickad till att ett beslut har kommit.